יום שני 12/4

שפה

 עמ' 98 בספר מילה טובה: איך נולדה מדינת ישראל?

איך נולדה מדינת ישראל / מילה טובה עמ' 98

תיבות מודגשות: קבוצה עם המורה.

קבוצה א'

קבוצה ב'

קבוצה ג'

קבוצה ד'

כתבו במחברת את הכותרת: איך נולדה מדינת ישראל?

מה אתם יודעים על הנושא? כתבו לפחות 4 משפטים תקינים, בצורה ברורה ומפוסקת.

מה אתם רוצים לדעת על הנושא? כתבו לפחות 4 משפטי שאלה תקינים.

א. דיון על כותרות ומבנה הטקסט.

קריאת פיסקה ראשונה והסבר.

ב. קריאת סבב של פיסקות 2,3,4. להדגים לילדים את המיומנות של "קראתי. הבנתי?"* חזרה על הפיסקה במילים שלנו.

כתבו ברשימה מה מזכירה לכם המילה עצמאות.

ב. סדרו את המילים לפי סדר א"ב.

ג. כתבו משפט לכל מילה.

אם סיימו: מציירים במחברת שער ליום העצמאות.

התחלקו לזוגות וקראו משפט-משפט לפי התור.

בסיום קריאת כל פיסקה, כתבו לפחות שתי שאלות שיש עליהן תשובה בטקסט.

אם סיימו: כתבו במחברת עד 8 מילים או מושגים מהטקסט שנראים לכם הכי חשובים.

מושגים חשובים: גולה, התגעגעו, ציונים, חוזה המדינה, עולים,  כ"ט בנובמבר, מלחמת העצמאות, הכרזה

עבודה עצמית: קריאת סבב נוספת של הפיסקות הנ"ל. לאחר כל פיסקה, כל ילד צריך לשאול שאלה אחת על הפיסקה והילדים מוצאים את התשובה ועונים בעל פה.

אם סיימו: ממשיכים לפיסקה 5,6 וחוזרים על התהליך.

בדיקת משימה.

התייחסות לכותרות והשערות לגבי הטקסט. הברקת מילים מתוך פיסקות 1-4:

מדינת היהודים, ציונים, נכבשה, גולה, אימהות, בנימין זאב הרצל, מובן מאליו, התגעגעו, להיאבק, חוזה המדינה.

הילדים קוראים את המילים ומאתרים בטקסט. כל מי שמאתר – צריך לקרוא את כל המשפט שמופיעה בו המילה.

המורה קוראת פיסקה 1-4 והילדים מסבירים במילים שלהם.

 

בדיקת משימות.

קריאת סבב בדגם של "קראתי. הבנתי?"

מציאת משפטי מפתח לכל פיסקה.

עבודה עצמית: ביצוע משימה 7 בספר.

אם סיימו: עבודה על מאזכרים.

 

 

מילות הברקה: איתור, כתיב (כמו קבוצה ד')

משימה: הכתבה בלוח המחיק. כל ילד בתורו מרים כרטיסייה עם מילת הברקה ל10 שניות. הילדים כותבים את המילה על הלוח המחיק, ואז הילד מגלה את המילה וכולם בודקים.

אם סיימו: מעתיקים למחברת את המשפטים שמופיעות בהם המילים הנ"ל – ללא שגיאות ובכתב קריא. יש להדגיש את המילים המדוברות.

 

*קראתי. הבנתי? – לאחר קריאת משפט, צריך לשאול: על מי מסופר? מה מסופר עליו? אם יודעים – יופי. אם לא, קוראים שוב. האם קראתי מדויק? פענוח מאזכרים, מילות קישור, מילים לא מוכרות, סימני פיסוק.

 

חשבון

גזירת הקלפים בעמוד 245 ומשחק לפי ההוראות בעמוד 21. 

בינתיים המורה עוברת ובודקת מה כל אחד הספיק ולאן הגיע בספר.

כתיבה במחברת:

דרכים לפתרון תרגילי כפל: כפל כחיבור חוזר, ריבועי כפל, ישר המספרים (קפיצות שוות), משפחת מספרים


סדר פעולות חשבון

בתרגיל שיש בו רק פעולות כפל, סדר ביצוע פעולות הכפל אינו משנה את המכפלה.
לעומת זאת:
(3x2):24       

(24:3)x2

אם בתרגיל יש סוגריים, מבצעים תחילה את הפעולות שבסוגריים.

אם בתרגיל יש פעולות כפל וחילוק, מבצעים את הפעולות על פי סדר הופעתן משמאל לימין.

אם בתרגיל יש פעולות חיבור או חיסור ופעולות כפל או חילוק, מבצעים את פעולות הכפל והחילוק לפני פעולות החיבור והחיסור. 

תרגילים במחברת. מי שמסיים מתקדם בספר.

המורה תזמין ילדים למבדק קצר לקבל תמונה.


תגובות