יום שלישי, 9/3

 

 

גבעות בר

קיבוצים

1

ספרות - איילת

לשון - גל

2

ספרות - איילת

לשון - גל

הפסקה

9:30-9:45

9:30-9:45

3

לשון - גל

ספרות - איילת

4

לשון - גל

ספרות - איילת

הפסקה

11:45 – 12:00

11:45-12:00

5

חנ"ג - גל

חנ"ג - איילת








ספרות - הטרמה לסיפור "טוקאץ' ואליהו הנביא" :

מה המשותף לרשימת הדמויות שלפניכם? (יעקב אבינו, מרים, יוסף, אהרון, יוכבד, עמרם, בתיה) כשהילדים יגיעו לכך שהמשותף הוא דמויות מההגדה של פסח, לשאול: אילו עוד דמויות אתם מכירים שקשורות לפסח? (משה רבנו, פרעה, אלוקים..) ... ועל אליהו הנביא, שמעתם? מה אתם יודעים עליו?
בשיעור הבא אנו נקרא סיפור שכתבה הסופרת מרים רות על הילדות שלה בהונגריה, לפני שקמה מדינת ישראל.
באותה תקופה ילדים יהודים רבים סבלו מיחס רע של הגויים: קראו להם בשמות גנאי, פגעו ברכוש שלהם ולפעמים גם היכו אותם.
בסיפור "טוקאץ' ואליהו הנביא" מרים רות מספרת על מקרה שקרה לפני כ-90 שנה לאנצ'יקה, ילדה יהודייה שחיה בהונגריה.
שיעור שני:

טוקאץ' ואליהו הנביא, עמ' 70. 

כתיבת המטרה והסבר לילדים: המטרה שלנו היא, להסיק מסקנות על דמויות מתוך הטקסט על פי רמזים שהמחבר מפזר (מסר סמוי) ובמיוחד נתמקד באליהו הנביא. 

פתיחת הספר בעמוד 70 והפניית הילדים לרמזים חוץ טקסטואליים: חשיבות ההקדמה, האיור, הכתב הקטן בתחתית הטקסט.

קריאה מוטעמת של המורה.

מי הדמויות בסיפור? 

דיון במושג "מסר סמוי" ומשימה 1 ו-2.

המשך דיון בקבוצות לפי ההספק.


לשון - שם המספר
תזכורת לשם המספר בנקבה ושם המספר בזכר.
תזכורת 2 - כיצד מוצאים שם מספר: הופכים את שם העצם לצורת יחיד ומוסיפים מילת תואר מתאימה.

פעילות:
כתוב על הלוח שם עצם ברבים ולידו מספר. הילדים צריכים לכתוב את המספר במילים ובצורתו הנכונה.
3 חולצות        2 תנורים            10 בנים
4 חלונות        8 ארנבונים         10 בנות
6 ביצים         2 קירות              5 עפרונות
9 מחקים        7 מזלגות            7 צלחות

עבודה בדפי עבודה.
בזמן שעובדים בדפי העבודה, הילדים שלא סיימו את המבדק בשפה - מסיימים אותו.

מי שסיים לעבוד בדף העבודה - מתכנן משחק לכיתה לשינון ותרגול נושא שם המספר.

שיעור מדעים לא יתקיים, כי המורה נמצאת בבידוד.

מדעים - קישור לזום של המורה זהבית


תגובות