יום רביעי, 27/1

 


 

סוג המפגש

מקצוע/מורה

משימות לביצוע

8:00

זום

שפה - איילת / אורית

מרכיבי הסיפור וקריאה מוטעמת 

8:50

זום בחדרים

שפה - איילת / איילת

 

הפסקה

9:30-10:00

10:00

זום

חשבון – אורית

התקדמות בספר

10:50

זום למי שצריך

חשבון - אורית

 

הפסקה

11:30-12:00

12:00

עצמאי

שפה

מצגת-ביטויים בשפה

השלמת משימות

12:30

זום

חידון ט"ו בשבט


שעה 8:00 מפגש בוקר

הקשיבו לשיר.


בהרים כבר השמש מלהטת,                ובעמק עוד נוצץ הטל.   

אנו אוהבים אותך, מולדת,                   בשמחה, בשיר ובעמל.

ממורדות הלבנון עד ים המלח              נעבור אותך במחרשות.

אנו עוד ניטע לך ונבנה לך,                  אנו נייפה אותך מאוד.

נלבישך שלמת בטון ומלט                 ונפרוש לך מרבדי גנים.

על אדמת שדותייך הנגאלת              הדגן ירנין פעמונים.    

המדבר - אנו דרך בו נחצובה,             הביצות - אנו נייבשן.    

מה ניתן לך עוד להוד ושובע,              מה עוד נתנו וניתן.


כיצד מתבטאת האהבה למולדת בשיר? מה דעתכם?

האם אתם מסכימים עם כל מה שכתוב בשיר?


עוד מעט נקרא סיפור מתוך "מילה טובה" חלק 2, עמ' 13: להציל את הנרקיסים של סבא.

מה אתם יודעים על נרקיסים? 

על מה לדעתכם יסופר בסיפור? מדוע כתוב "להציל" / "של סבא"

נסו לחשוב מה הקשר בין השיר לבין תוכן הסיפור.

שימו לב: לכל סיפור יש בדרך כלל חלקים קבועים.

א. רקע - זמן, מקום, דמויות

ב. אירוע מאתחל - זה המאורע שממנו הכל התחיל.

ג. בעיה

ד. פתרון.

בסיפור שכתוב היטב יהיו תיאורים רבים, רגשות ומחשבות. 

חלוקה לחדרים.

חדר 1 טל, נמרוד, מאי, איתן שי, עופרי, נוגה, עמית, ינאי, אגם ק., תום, אורי ל., מורן, אורי א.

1. הקשיבו לקריאת המורה. תוך כדי קריאה שימו לב, מי הן הדמויות, המקום, מה הבעיה בסיפור וכיצד היא נפתרה.

2. דיון במרכיבי הטקסט.

3. קריאה מוטעמת של משפטים נבחרים בהתאם לרמזים בנוגע למצב הרוח של הדמויות.

4. עונים ביחד על השאלות. 

5. המסיימים: בוחרים 20 שורות מתוך הטקסט ומתאמנים על קריאה שוטפת, מוטעמת ומדויקת. לאחר אימון, מעלים הקלטה לקלאסדוג'ו.

 

חדר 2 - עומר, עוז, אגם ז., אריאל, ליאור, רון, אורי ע., איתי, איתן ר., אלה, אביתר, מורן, שקד.

1. קראו קריאה דמומה. תוך כדי קריאה שימו לב, מי הן הדמויות, המקום, מה הבעיה בסיפור וכיצד היא נפתרה.

2. דיון במרכיבי הטקסט.

3. בואו נהיה בלשים ונלקט רמזים מתוך הטקסט:

מתי מתרחשת התחלת הסיפור? לפי מה ידעתם?

איך ארז מרגיש בעקבות הידיעה שהולכים לבנות על שדה הנרקיסים? לפי מה ידעתם? 

באיזו צורה, לדעכם, אמר ארז את המשפט בשורה 5-8? קראו בהטעמה.

שימו לב לכל ביטויי הרגש בסיפור והתכוננו לקריאה מוטעמת ומדויקת - ממש כמו בהצגה.

4. מצב של חילוקי דעות הוא כשאנשים מציגים דעות שונות בנוגע לאותו נושא. קראו שוב את שורות 9-27.

האם יש חילוקי דעות בין ארז לבין ההורים שלו? הסבירו את תשובתיכם. (מה ארז / ההורים שלו חושבים על הבנייה של בית הספר ומה הם מרגישים? מדוע?)

מה דעתכם לגבי הסוגייה של בינוי מול שימור?

5. נשארים בזום ועונים בצורה עצמאית על כל השאלות בדפים. אפשר להיעזר במורה.


9:30 הפסקה

האזינו לפרק נוסף מתוך הסיפור: רוניה בת השודד.



10:00 שיעור חשבון

היכנסו לאתר דפי-עבודה מקוונים ובצעו את דף מספר 5.

איך נכנסים? הנה קישור עם הקלטה שמסבירה מה עושים.

בחוברת נתקדם עמודים 185-187


11:30 הפסקה


12:00 

משימת ניבים ופתגמים - מי שלא ביצע, נא לעשות. מי שביצע ורוצה לעצב מצגת נוספת - מוזמן בשמחה.

פירוט של רשימת הביטויים בתחתית המסך.

12:30 חידון כיתתי לט"ו בשבט - מתוך "אופק".


עבודה בזוגות או עצמאית:

בחרו אחד מהביטויים הבאים. מצאו את הפירוש שלו באינטרנט.

הכינו מצגת שיהיו בה השקפים הבאים:


שקף מס' 1- הביטוי שבחרתם והשם שלכם.


שקף מס' 2- כותרת: חשבו מה פירוש הביטוי לפי ההקשר במשפט.

בשקופית זו חברו משפט אחד או שניים שמכיל את הביטוי. 


שקופית מס' 3 - הסבר לביטוי וציור שלכם או מהאינטרנט שממחיש את הביטוי.


רשימת הביטויים לבחירה: (בוחרים ביטויים שלא מסומנים בקו).

1. בעל כורחו                            2. בראש ובראשונה

3. בא בימים                             4. בור ועם הארץ

5. בזרועות פתוחות                    6. במטותא

7. בטל בשישים                         8. בכיליון עיניים

9. השכם והערב                        10. הגדיל לעשות

11. הזעיף פנים                        12. הפנה עורף

13. הלבין פני חברו ברבים          14. יצא ידי חובה

15. כברת דרך                          16. כהרף עין

17. מורת רוח                           18.  על אחת כמה וכמה

19. אין אונים                            20. בעין יפה

איך מעלים מצגת לקלאס דוג'ו?

נכנסים דרך הקוד ולוחצים על הצלמית המסומנת באדום. 




תגובות