|
גבעות
בר |
קיבוצים |
1 |
שפה-איילת |
מולדת - אורית |
2 |
חנ"ג - אייל |
מולדת - אורית |
הפסקה |
9:30-9:45 |
9:30-9:45 |
3 |
מולדת - אורית |
חנ"ג - חן |
4 |
מולדת - אורית |
שפה - איילת |
הפסקה |
11:15-11:30 |
11:45-12:00 |
5 |
תורה - אורית |
תורה - איילת |
סדר ההפסקות:
9:15 ארוחת עשר.
9:30 - 9:45 הילדים משתי הקפסולות יוצאים להפסקה בזמן שאורית משגיחה. גבעות בר משחקים בלובי, קיבוצים בחצר ממול.
11:45-12:00 הפסקה לשתי הקפסולות, חן משגיחה. גבעות בר בחצר וקיבוצים בלובי.
שיעור שפה
טריטוריה אצל בעלי חיים - עבודה עצמית.
שיעור מולדת
א. השלימו את המילים החסרות – עמוד 20 (מחסן מילים למטה)
1. לכל אדם יש זכות ______ ולשלמות הגוף. כלומר לחיות ולהיות בטוח שלא יפגעו בגופו.
2. לכל אדם יש זכות ______ כלומר, להיות חופשי ולא להיות עבד של מישהו אחר.
3. לכל אדם יש זכות ______ כלומר , זכותו של שאנשים אחרים לא יפגעו ברגשותיו ובכבודו.
4. לכל אדם יש זכות _______ כלומר, לרכוש משלו. כלומר זכותו שאנשים אחרים לא יזיקו לחפציו ולא יקחו אותם ממנו.
5. לכל אדם יש זכות _______ ולחופש האמונה, כלומר לבטא את הדעה שלו והאמונה שלו מבלי שיעצרו בעדו.
מחסן מילים: לחופש הביטוי, לחפצים, לכבוד, לחופש, לחיים.
ב. מהן החובות שאנו מחויבים בהם לגבי כל אחד מהזכויות שלמעלה?
למשל:
זכות | חובה |
הזכות לחיים ולשלמות הגוף | לא להתנהג באלימות ולגרום נזק לגוף של מישהו אחר. |
|
|
|
|
|
|
לסיכום: הזכויות והחובות קשורות זו לזו. כמו שאתם רוצים שישמרו על הזכויות שלכם , כך אתם חייבים לשמור על הזכיות של אחרים ולהשתדל שלא לפגע בהם.
(במחברת אפשר לסכם בקצרה ולהכתיב את השאלות הבאות. לשיקולך).
1. מי אחראי על שמירת הזכויות?
2. מה קורה כאשר לא שומרים על הזכויות של אחרים?
3. מה יכולה החברה\הקבוצה לעשות נגד אנשים\חברים שלא מתנהגים לפי הכללים?
תגובות
הוסף רשומת תגובה
תודה על תגובתך!