יום ראשון, 3/12

 

 

גבעות בר

קיבוצים

1

שפה-איילת

מולדת - אורית

2

חנ"ג - אייל

מוסיקה - אורית

הפסקה

9:30-9:45

9:30-9:45

3

מולדת - אורית

חנ"ג - חן

4

מוסיקה - אורית

שפה - איילת

הפסקה

11:15-11:30

11:45-12:00

5

תורה - איילת

תורה - אורית






שיעור שפה

א. החוזקות שלי.

בשבוע שעבר דיברנו על כוח הרצון  ושליטה עצמית.

השבוע: שיתוף פעולה ועבודת צוות. "טובים השניים מן האחד"

כתבו על מקרה בו הצלחתם להפגין את אחת החוזקות הנלמדות. 

ב. קריאה בהטעמה של הטקסט משבוע שעבר.

שרגא וביש גדא - אליעזר בן יהודה


שיעור מולדת - הזכות לשוויון, עמ' 26-27

קישור לספר הדיגיטלי

היום נדבר על הזכות לשוויון. מה פירוש הזכות הזאת?

צפו בסרטון ומצאו את התשובה:


מה דעתכם על הטענה המושמעת בסרטון, שנשים לא יכולות לעבוד בכל עבודה, כי הן נכנסות להיריון?


צפו בסרטון הבא, הסתדרו במעגלים וספרו מה ראיתם בסרטון. השתמשו בכמה שיותר מילות קישור מסוג רצף: (אין לחזור על מילה פעמיים).

בהתחלה, לאחר מכן, ואז, בהמשך, אחר כך, לבסוף.


מה ידוע לכם על המושג אפליה בשל צבע?

מה ידוע לכם על המושג אפליה בשל לאום?

אם יש לכם הורים שנולדו בחו"ל (וגם אם לא), שאלו אותם, האם הם חוו אפליה בשל היותם יהודים.

שאלו את האמהות שלהם, האם הן חוו אפליה בשל היותן נשים.


שיעור תורה

    1. (יב) 
      וַיַּגֵּד יַעֲקֹב לְרָחֵל כִּי אֲחִי אָבִיהָ הוּא וְכִי בֶן־רִבְקָה הוּא וַתָּרָץ וַתַּגֵּד לְאָבִיהָ׃
       

מה לדעתכם סיפרה רחל לאביה?
מה תהיה התגובה של לבן?
מצאו את הפעלים בפסוק הבא:
  • (יג) 
    וַיְהִי כִשְׁמֹעַ לָבָן אֶת־שֵׁמַע יַעֲקֹב בֶּן־אֲחֹתוֹ וַיָּרָץ לִקְרָאתוֹ וַיְחַבֶּק־לוֹ וַיְנַשֶּׁק־לוֹ וַיְבִיאֵהוּ אֶל־בֵּיתוֹ וַיְסַפֵּר לְלָבָן אֵת כָּל־הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה׃
     (מי סיפר? מה סיפר)

  • כשלבן שומע שיעקב הגיע, הוא חושב בלבו: בוודאי יעקב הגיע עם רכוש רב, כמו שאליעזר הגיע לפניו. לכן, לבן רץ לקראתו. להפתעתו, לבן לא רואה עשרה גמלים, לכן הוא מחבק את יעקב, אולי הוא מחביא יהלומים בבגדים? אולי בתוך הפה? לבן לא מוצא כלום ומתאכזב. הוא מזמין את יעקב לביתו מתוך חוסר ברירה, כי הרי הוא בן משפחה: 
  • וַיֹּאמֶר לוֹ לָבָן אַךְ עַצְמִי וּבְשָׂרִי אָתָּה וַיֵּשֶׁב עִמּוֹ חֹדֶשׁ יָמִים׃
     
  • יעקב מבין שלבן מאוכזב מפני שהגיע ללא רכוש ולכן הוא לא מסכים לשבת כמו אורח, אלא מייד משתלב בעבודות השוטפות של הבית והמרעה. במשך חודש יעקב עובד אצל לבן, עד שלבן פונה אליו ואומר לו:
    1. (טו) 
      וַיֹּאמֶר לָבָן לְיַעֲקֹב הֲכִי־אָחִי אַתָּה וַעֲבַדְתַּנִי חִנָּם הַגִּידָה לִּי מַה־מַּשְׂכֻּרְתֶּךָ׃
       

    מה לדעתכם יבקש יעקב?
    נקשיב למספר הסיפורים:




    כיצד התורה מתארת את לאה?
    כיצד את רחל? 
     קראו את המדרש:


    במעגלים: הוציאו לוח מחיק ובנו טבלה אשר בעזרתה אפשר להשוות בין רחל ללאה. חשבו על פרמטרים להשוואה.


    דוגמה לפרמטרים:
    שם האב
    מקום במשפחה (בכורה, קטנה)
    מראה חיצוני
    אהבה

    בהתאם לטבלה, חברו משפטי השוואה וניגוד. השתמשו במילות קישור מתאימות:
    ואילו, לעומת זאת, וגם, כמו, אולם










    תגובות