|
גבעות
בר |
קיבוצים |
1 |
חשבון– אורית |
שפה - איילת |
2 |
חשבון - אורית |
שפה - איילת |
הפסקה |
9:30-9:45 |
9:30-9:45 |
3 |
שפה – איילת |
חשבון – אורית |
4 |
שפה - איילת |
חשבון - אורית |
הפסקה |
11:45
– 12:00 |
11:45-12:00 |
5 |
חשבון - אורית |
חממה מצמיחה - איילת |
שיעור חשבון
![]() |
חידה לפתיחת השיעור |

משחק לחיזוק נושא אי שוויונים ביישומטיקה: תחרות התבניות.
שיעור שפה
מי יציל את חיות הבר, עמוד 34.
1. טרום קריאה: מה הכותרת אומרת לי? העלאת ידע קודם, רמזים חוץ טקסטואלים, ת.ז. לטקסט, עיון בשאלות.
2. סימון נקודות, מיספור שורות.
3. במהלך הקריאה: קריאה דמומה וחשיבה: האם הבנתי? סימון מילים לא מוכרות.
4. במעגלים: חלוקה לפיסקאות, סימון משפטי מפתח ומשפטים תומכים. כתיבת הרעיון המרכזי בשולי כל פיסקה.
עבודה נוספת למעגלים: אתרו בטקסט 8 שמות עצם ו-8 פעלים והעתיקו למחברת.
קבוצה עם מורה: קריאה שוטפת ומדויקת במודל
"קראתי. הבנתי?" (על מי מסופר? מה מסופר?)
5. לאחר הקריאה: ארגון המידע באמצעות תרשים, ביחד על הלוח.
שיעור הבא:
6. משחק שאילת שאלות: כל זוג מקבל קוביית מילות שאלה. אחד הילדים מטיל את הקובייה ומחבר לטקסט שאלה בהתאם למילת השאלה שיצאה. בן הזוג צריך לענות (בעל פה) תשובה מלאה.
בינתיים קבוצה עם המורה: לומדים על המושגים סיבה ותוצאה. סיבה זה מה שקרה לפני התוצאה.
מילת קישור המתאימה לציון סיבה היא: כי (מפני ש.. וכו') ומילת קישור המתאימה לציון תוצאה היא: לכן.
נמצא בטקסט את המילה "לכן", נקרא את המשפט ונתייחס ללוגיקה הנובעת ממנו.
דוגמה:
בישראל בונים הרבה בתים, לכן... (צריך לחשוב מה התוצאה. מה קרה לאחר מכן בגלל זה.)
בישראל בונים הרבה בתים כי... (צריך לחשוב מה קרה לפני כן, שגרם לכך.)
משפטים נוספים לדיון:
בעלי החיים שותים מים שאינם ראויים לשתייה כי בני האדם גורמים לזיהום של המים.
שאלה: מה קרה קודם? מה קרה אחר כך? מה הסיבה ומה התוצאה? האם תוכלו לשכתב את המשפט הזה עם המילה "לכן"?
בעלי חיים מתים מהרעלות, כי...
התנועה על הכבישים סואנת, לכן...
חיות הבר כמעט נכחדו, מפני ש...
חיות הבר נכחדו מן הארץ, לכן..
בני האדם מצטערים על הנזקים שנגרמים לבעלי החיים, כי..
7. שאלות הסקת מסקנות: מה למדנו מהטקסט? האם לדעתכם זהו טקסט חשוב? מדוע? מה הייתה המטרה של כותב הטקסט? הציעו כותרת אחרת לטקסט.
8. עונים על השאלות
9. במעגלים: כותבים רעיון מה אפשר לעשות כדי להציל את חיות הבר. כרזה.
10. משימה לבית: מצאו מידע על חית בר כלשהי, קראו והכינו מצגת של שתי שקופיות עם תמונה ומלל להצגה בפני הכיתה.
שיעור חממה מצמיחה
זריעה בעציצים וכתיבה במחברת:
היום זרעתי...
אני מרגיש...
אני מצפה / מקווה...
ציור: כך העציץ שלי נראה.
ציור 2: כך אני מקווה שהעציץ שלי ייראה בסופו של דבר.
"הזורעים בדמעה - ברינה יקצורו"
איך המשפט הזה קשור לחיים שלי?
תגובות
הוסף רשומת תגובה
תודה על תגובתך!