יום ראשון, 15/11

 


 

גבעות בר

קיבוצים

1

שפה – אייל

חשבון – איילת

2

חינוך גופני – אייל

חשבון-איילת

הפסקה

9:15-9:30

9:45-10:00

3

חשבון – איילת

שפה – זהבית

4

חשבון-איילת

חינוך גופני – זהבית

הפסקה

11:15-11:30

11:45-12:00

5

השלמת משימות   

     השלמת משימות

סדר ההפסקות:

9:15 אייל יוצא להפסקה, הילדים מבצעים משימה בזמן שיערית משגיחה.
9:30 - חוזר לכיתה. הילדים אוכלים.
9:45 אני יוצאת להפסקה בזמן שהילדים משתי הקפסולות יוצאים להפסקה ואייל שומר עליהם. גבעות בר ישחקו בלובי וקיבוצים בחצר שנמצאת ממול.
11:15 לין מחליפה את זהבית. זהבית יוצאת להפסקה, הילדים מבצעים משימה.
11:30 חוזרת לכיתה. (אצל איילת יש רצף של שיעור).
11:45 זהבית משגיחה בזמן שתלמידי שתי הכיתות יוצאים להפסקה: גבעות בר בחצר וקיבוצים בלובי. 


שפה

א. סבב מה נשמע:

מה שלומכם? איך עבר סוף השבוע? חוויה שברצונכם לשתף? באיזה מצב רוח אתם מגיעים לשבוע הלמידה הקרוב? 

ב. מילים של חורף. 

אילו מילים הקשורות לחורף אתם מכירים? המורה כותבת על הלוח מילים שהילדים אומרים. (שמש אסוציאציות)

מציגים את כלל הכתיב שנמצא כאן, בראש העמוד: רוב המילים הקשורות ברטיבות נכתבות באות ט'.

חשבו על "מילים רטובות" נוספות... 

הילדים מעתיקים למחברת את רשימת המילים שנוצרה.

סדרו את המילים הבאות לפי סדר הא"ב:

תפוזים, קריר, עננים, רוחות, מעיל, יורה, מלקוש, קשת.


נשאר זמן? מצוין.

חשבו על דו שיח דמיוני בין שני עננים שנפגשים ביניהם. מה לדעתכם הם יאמרו זה לזה? בוחרים שני תלמידים שממחיזים דו שיח.

הסתדרו בזוגות / קבוצות. חשבו על שני פריטים שקשורים לחורף שנפגשים ביניהם ותכננו דו שיח. (אפשר גם תלת-שיח) הציגו לכיתה.

חינוך גופני

זהבית- אפשר להיעזר במערכת השידורים - כאן.  אייל, לך אני לא אומרת מה לעשות.

חשבון

א. כפל

משחק שירה בציבור:

המורה גוזרת דף לרצועות ובכל רצועה כותבת תרגיל. מחלקים לילדים בצורה אקראית, הילדים כותבים את הפתרון. וחושבים על מנגינה שבה ישירו את התרגיל עם הפתרון.
לאחר מכן, מסתדרים במעגל. 
אחד הילדים נבחר להיות "מנצח מקהלה". מי שהמנצח מצביע עליו שר את התרגיל שלו שוב ושוב עד שהמנצח מאותת לו להפסיק. כמובן שאם המנצח לא עצר את המשתתפים הקודמים, הולך להיווצר "בלאגן" וזה בסדר. אבל אסור לילדים לטעות במנגינה או במילים של ה"שיר" שלהם.

אפשר לאתגר את המנצח, שיצליח לסדר את הילדים בסדר עולה  לפי הפתרונות של התרגילים שלהם.



ב. מחברת מבדקים:
מוחקים את הפתרונות מהלוח וקרינים את התרגילים הנ"ל. הילדים מעתיקים למחברת ופותרים.

ג. המורה מציגה תרגיל על הלוח:  4,135+3,852

פתרו את התרגיל בלוח המחיק. הציגו את הדרך בה פתרתם. 

מזמינה ילדים ללוח להסביר כיצד פתרו.

מציגה על הלוח את התרגיל: 234+29. פתרו והציגו את הדרך בה פתרתם.

שוב מזמינה ילדים ללוח להסביר.

הילדים מתקדמים עד עמ' 109 משימה 10 כולל.

מי שסיים, מראה למורה. המורה מסבירה בקבוצות קטנות את משימה 11-12 והילדים ממשיכים להתקדם באופן עצמאי עד עמ' 112.

שעה אחרונה

השלמת משימות ועבודה פרטנית עם הילדים הזקוקים לכך.

מי שסיים הכל, מבצע פעילות שקטה במקום: קריאת ספר, כתיבה חופשית ניקיון השולחן, עזרה לחבר וכדומה.


תגובות