יום א' , 29/11

 

 

גבעות בר

קיבוצים

1

שפה-איילת

מולדת - אורית

2

חנ"ג - אייל

מולדת - אורית

הפסקה

9:15-9:30

9:45-10:00

3

מולדת - אורית

חנ"ג - חן

4

מולדת - אורית

שפה - איילת

הפסקה

11:15-11:30

11:45-12:00

5

תורה - אורית

תורה - איילת

סדר ההפסקות:

9:15 ארוחת עשר.

9:30 - 9:45 הילדים משתי הקפסולות יוצאים להפסקה בזמן שאורית משגיחה. גבעות בר משחקים בלובי, קיבוצים בחצר ממול.

11:45-12:00 הפסקה לשתי הקפסולות, חן משגיחה. גבעות בר בחצר וקיבוצים בלובי.


שיעור שפה

א. כתיב - תנועת חולם 


ב. טקסט שבועי - קריאה שוטפת, מוטעמת ומדויקת.



שיעור מולדת

בשעה 10:00 יתקיים מופע "כיתת אומן" בזום עם השחקן בן אדם. 

נושא 4: בקבוצה ובחברה יש זכויות וחובות. קישור לספר הדיגיטלי

האם המושג "חופש הביטוי" מוכר לכם? מה זה אומר? מה דעתכם, האם מותר להגיד כל דבר?
נצפה בסרטון.


מה פירוש המילה זכות? מהי המילה המנוגדת? (חובה).
המורה כותבת על הלוח את המילים הבאות:
גוף     רגשות     דעות    חפצים.
התבוננו במילים הללו ונסו לחשוב אילו זכויות שקשורות למילים הנ"ל יש לכל אדם ?

נקרא בעמוד 20-21

א. השלימו את המילים החסרות – עמוד 20 (מחסן מילים למטה)

1. לכל אדם יש זכות ______ ולשלמות הגוף. כלומר לחיות ולהיות בטוח שלא יפגעו בגופו.

2. לכל אדם יש זכות ______ כלומר, להיות חופשי ולא להיות עבד של מישהו אחר.

3. לכל אדם יש זכות ______ כלומר , זכותו של שאנשים אחרים לא יפגעו ברגשותיו ובכבודו.

4. לכל אדם יש זכות _______ כלומר, לרכוש משלו. כלומר זכותו שאנשים אחרים לא יזיקו לחפציו ולא יקחו אותם ממנו.

5. לכל אדם יש זכות _______ ולחופש האמונה, כלומר לבטא את הדעה שלו והאמונה שלו מבלי שיעצרו בעדו.

מחסן מילים: לחופש הביטוי, לחפצים, לכבוד, לחופש, לחיים.

ב. מהן החובות שאנו מחויבים בהם לגבי כל אחד מהזכויות שלמעלה?

למשל:

זכות

חובה

הזכות לחיים ולשלמות הגוף

לא להתנהג באלימות ולגרום נזק לגוף של מישהו אחר.

 

 

 

 

 

 

לסיכום: הזכויות והחובות קשורות זו לזו. כמו שאתם רוצים שישמרו על הזכויות שלכם , כך אתם חייבים לשמור על הזכיות של אחרים ולהשתדל שלא לפגע בהם.

(במחברת אפשר לסכם בקצרה ולהכתיב את השאלות הבאות. לשיקולך).

1. מי אחראי על שמירת הזכויות?

2. מה קורה כאשר לא שומרים על הזכויות של אחרים?

3. מה יכולה החברה\הקבוצה לעשות נגד אנשים\חברים שלא מתנהגים לפי הכללים?


שיעור תורה


לאחר שיעקב משיג את הברכות במרמה, עשיו מאיים להרוג אותו לאחר שאביו ימות. רבקה, אמא של יעקב, רוקמת תכנית: לשלוח את יעקב רחוק מהבית - לחרן, ארץ מולדתה, עד שעשיו ירגע.
היא פונה ליצחק, בעלה ואומרת לו: "אני מעדיפה שיעקב יתחתן עם אשה שאינה מארץ כנען, כי אלה נשים לא מחונכות מספיק. אנא, תן לו ללכת לפדן ארם, כמו שאבא שלך מצא לך אשה שם." יצחק משתכנע.
הוא קורא ליעקב ואומר לו: "אני מבקש ממך לא להתחתן עם מישהי מבנות כנען. לך לפדן ארם,  למקום הולדתה של אמך, תגור אצל בתואל, (בתואל זה אבא של רבקה. לבן זה אח שלה) ותמצא שם אשה טובה. אני יודע שקודם בירכתי אותך בטעות, אבל אני דווקא שמח שכך יצא, כי לך באמת מגיע. לכן אני מברך אותך שוב: שאלוהים יעזור לך בכל מה שתעשה, שיהיו לך הרבה בנים ובני-בנים ושכל הארץ תהיה שלך." 
עשיו שומע שיצחק מבקש מיעקב לא להתחתן עם בת כנענית לכן הוא הולך לבת ישמעאל ומתחתן איתה, כדי שאביו יהיה מרוצה. (עשיו עדיין לא הורג את יעקב, כי הוא מחכה שיצחק ימות.)
חשבו: יעקב היה רגיל להיות כל הזמן בבית, באוהל. "איש תם יושב אוהלים". פתאום הוא צריך ללכת למקום זר, לבד, כדי למצוא אשה מהמשפחה של אמו, אבל הוא לא מכיר אותם, כשהוא יודע שעשיו מחכה להזדמנות להרוג אותו... איך הוא מרגיש, לדעתכם? מה עובר לו בראש? מה הוא חושב? 
מה יקרה לו בדרך?
נאזין לאברהם כהן, מספר הסיפורים.


יעקב שוכב לישון וחולם חלום. בחלומו הוא רואה סולם מוצב ארצה, ומלאכים עולים ויורדים. ואז נשמע קול אלוהים שמברך אותו ומוסיף על הברכות של יצחק אביו.
אלוהים מברך אותו ומבטיח לו ארבע הבטחות:


ציירים רבים ניסו לדמיין מה בדיוק ראה יעקב בחלומו ואף לצייר זאת.
נסתכל על ציורים. מה אהבתם? מה פחות?
ציירו במחברת שלכם את חלום יעקב כפי שאתם מדמיינים אותו. תוך כדי העבודה, אפשר להשמיע אחד מהשירים הללו.





תגובות