יום חמישי, 5/11

 


 

גבעות בר

קיבוצים

1

שפה – איילת

שפה - ענת

2

הפסקה

9:15-9:30

9:45-10:00

3

חשבון – איילת

חשבון - ענת

4

הפסקה

11:15-11:30

11:45-12:00

5

סיכום שבוע ופעילות חברתית – איילת

סיכום שבוע ופעילות חברתית - ענת

שפה

א. הכתבה

פעלים על גוף נוכח בזמן עבר.

להקריא את הפעלים הבאים, הילדים צריכים לכתוב אותם.

שמעת    אכלת    קטפת    לבשת   קראת

לכתוב את השורשים הבאים על הלוח - הילדים צריכים להטות לפועל בגוף נוכח זמן עבר:

ח.ב.ש       ח.ת.ך     ח.ב.א   ט.ע.מ    מ.צ.א

ב. הבנת הנקרא

א.  פתחו בעמוד 9 בחוברת המודפסת, מספרו שורות. קראו קריאה דמומה וסמנו בקו תחתון מילים לא מוכרות.
ב.  המורה תקריא פסקה-פסקה  ותסביר.

ג. תרגיל קריאה מרפרפת: המורה כותבת על הלוח רשימת מילים, הילדים מאתרים בטקסט וממרקרים אותן. מי ראשון שסיים? בכמה זמן? 
המילים: אותות, מגוון, משמשים, תחזיות.  
לאחר שמוצאים, לשאול לפירוש המילה ולהסביר איך אפשר לדעת מה הפירוש באופן עצמאי. 

 
ד. עוברים לשאלה 4. המורה שואלה את השאלה. מי שחושב ש"כן", מרים אגודל למעלה. מי שחושב ש"לא", מוריד אגודל למטה. על המשפטים שהתשובה עליהם "כן", לשאול: איפה זה כתוב? תראו לי. 

ה. עוברים לשאלה 15. עונים בעל פה תוך כדי שימוש במילות נימוק. 
עבודה עצמית - עונים על השאלות 1-7 ושאלה 15. השאלות האחרות יילמדו ביום אחר. לא לענות עליהן.

חשבון

כפל וחילוק

א. יישומטיקה : לימוד בעל פה של לוח הכפל. ללחוץ למטה על הכיתוב: "עשרה תרגילים". 

כל ילד פותר תרגיל אחד ואז בודקים בכמה זמן הצליחה הכיתה לפתור עשרה תרגילים. 

בסיבוב הבא מנסים לפתור עשרה תרגילים בפחות זמן.

ב.  מקרינים על הלוח את התרגילים הבאים ומזמינים את הילדים לפתור.

לאחר מכן קוראים במקהלה תרגיל -תרגיל עם הפתרון.

ג. משחק: מלך התנועות. מזמינים ילד שיעשה תנועות וכולם מבצעים איתו את התנועות תוך כדי שקוראים במקהלה את התרגילים ופתרונם. ילד שמתבלבל - יושב. 

(בתור הבא, מזמינים ילד אחר להיות מלך התנועות, והילדים שאמרנו להם לשבת - מוזמנים לנסות שוב.)



ד. מחברת מבדקים - מוחקים את הפתרונות ומבקשים מהילדים לפתור את התרגילים הללו.


התקדמות בספר

מסיימים את נושא 7 בספר. מי שסיים - משאיר את הספר לבדיקה.
מי שלא סיים - לוקח הביתה, ש"ב.

אתגר למסיימים: (הקרנה על הלוח).
משרטטים במחברת מרובעים בעזרת סרגל (להקפיד על קווים ישרים) ומשבצים מספרים, כך שיתקבלו מכפלות נכונות במאונך ובמאוזן. 




שעה חמישית


מסכמים את השבוע עם סולמות ונחשים. (קיימת קובייה וירטואלית בלוח המשחק).
רצוי לא לשחק באופן תחרותי, אלא בעזרת פיון אחד.

תגובות