יום רביעי, 4/11

 


 

גבעות בר

קיבוצים

1

איילת - שפה

זהבית - שפה

2

הפסקה

9:30-9:45

9:45-10:00

3

איילת - חשבון

זהבית - חשבון

4

הפסקה

11:30-11:45

11:45-12:00

5

אייל

איילת


שפה:

כתיב - ניזכר בכלל שלמדנו השבוע: כל פעולה שאתה עשית - מסתיימת בת' ללא ה'.
המורה תכתוב את השורשים על הלוח והילדים יכתבו בלוח המחיק את הפעלים המתאימים. למשל: א.כ.ל - אכלת (אתה אכלת)
ק.ט.פ   ש.מ.ע   נ.ס.ע   ק.ר.א   ש.כ.ח
ב. מצאו בספר הקריאה שלכם 5 פעלים והעתיקו למחברת. ליד כל פועל כתבו אותו בזמן עבר גוף נוכח. 

הבעה
כותרת במחברת: 
כתיבת תשובה מנומקת
כתבו תשובה מלאה מתחת לכל שאלה. בכל תשובה השתמשו במילת קישור אחרת.
מדוע לא נסעת לטיול?
מדוע לבשת סוודר?
מדוע לא סיימת לאכול?
מדוע עוברים את הכביש במעבר חצייה?

הבנת הנקרא:
א. אתמול כתבתם דברים שאתם יודעים על הלוויין ודברים שאתם רוצים לדעת על הלוויין. שתפו.
ב. פתחו בעמוד 9 בחוברת המודפסת, מספרו שורות. קראו קריאה דמומה וסמנו בקו תחתון מילים לא מוכרות.
ג. המורה תקריא פסקה-פסקה  ותסביר.

תרגיל קריאה מרפרפת: המורה כותבת על הלוח רשימת מילים, הילדים מאתרים בטקסט וממרקרים אותן. מי ראשון שסיים? בכמה זמן? המילים: אותות, מגוון, משמשים, תחזיות.  לאחר שמוצאים, לשאול לפירוש המילה ולהסביר איך אפשר לדעת מה הפירוש באופן עצמאי. 

 
עוברים לשאלה 4. המורה שואלה את השאלה. מי שחושב ש"כן", מרים אגודל למעלה. מי שחושב ש"לא", מוריד אגודל למטה. על המשפטים שהתשובה עליהם "כן", לשאול: איפה זה כתוב? תראו לי. 

עוברים לשאלה 15. עונים בעל פה תוך כדי שימוש במילות נימוק. 
עבודה עצמית - עונים על השאלות 1-7 ושאלה 15. השאלות האחרות יילמדו ביום אחר. לא לענות עליהן.



חשבון

אומרים לילדים:

בימים האחרונים למדנו על איך מעגלים מספרים. בהמשך השיעור אני רוצה לערוך מבדק ולראות כמה אתם שולטים בחומר. עוד מעט תסתדרו בזוגות, וכל אחד יסביר לשני איך מעגלים מספרים ויתן לו תרגילים בלוח המחיק. המטרה שלנו בכיתה היא, שכל התלמידים יצליחו לפתור נכון לפחות 12 תרגילים. יש לכם 10 דקות לעשות חזרה ביחד.

לאחר 10 דקות: מעתיקים מהלוח למחברת מבדקים:

א. עגלו לעשרות:

38     172    397   585   1,839

ב. עגלו למאות:

2,578   6,175     7,062   5,205   68

ג. עגלו לאלפים:

7,320    3,807     24,539   68,487   20,234

ד. פתרו:

5X5      8X9      7X6      24:3     64:8   


מי שמסיים את המבדק, משאיר את המחברת לידו, פותח ספר חשבון ומתקדם בנושא 7.

לאחר שרוב / כל התלמידים סיימו, עוצרים ופותרים על הלוח. הילדים מסמנים אצלם אם פתרו נכון. בודקים אם המטרה הושגה.

אפשר להגיד להם, שכל תשובה נכונה מזכה ב 5 נקודות.

ממשיכים בספר ומסיימים עד עמ' 93. 

אפשר לעבור ביחד עם התלמידים על המשימות. 

מי שלא סיים - לוקח את הספר לבית, ויש לו ש"ב.

אם נותר זמן, אפשר לצפות בסרטון הבא:


שעה חמישית:


לבקש מהילדים להביא למחר מחברת שורות ריקה לצורך הכתבות.

השבוע למדנו כלל למניעת שגיאות כתיב: כל מה שאתה עשית - נגמר בת' בלי ה'. 
נשחק כעת משחק חזרה על כלל זה. 


להזכיר לילדים שמחר יתקיים חיסון נגד שפעת באמצעות תרסיס לאף. יש להגיע עם פנקס חיסונים ואישור חתום על הסכמה או אי-הסכמה.

נשאר זמן?
אפשר לעשות כמה תרגילי ספורט במקום.


תגובות