יום שלישי, 24/11


 

גבעות בר

קיבוצים

1

שפה-גל

שפה – איילת

2

שפה-גל

שפה - איילת

הפסקה

9:15-9:30

9:45-10:00

3

מדעים-גל 

(זום עם זהבית)

מדעים - איילת 

(זום עם זהבית)

4

מדעים - גל

מדעים - איילת

הפסקה

11:15-11:30

11:45-12:00

5

חנ"ג -גל

חנ"ג - איילת

סדר ההפסקות:

9:30 ארוחת עשר.

9:45 - 10:00 הילדים משתי הקפסולות יוצאים להפסקה בזמן שגל משגיח. גבעות בר משחקים בלובי, קיבוצים בחצר ממול.

11:45-12:00 שתי הקפסולות יוצאים להפסקה, איילת משגיחה. גבעות בר בחצר וקיבוצים בלובי ממול. 


שיעור שפה

א. חזרה לקראת הכתבה: שמות גוף.
ביום ראשון למדנו על שמות גוף. עשינו מיון ליחיד-רבים, זכר-נקבה.
כתבו על הלוח המחיק את כל שמות הגוף שאתם מכירים שהם בצורת יחיד. כתבו על הלוח המחיק את כל שמות הגוף שאתם מכירים שהם בצורת רבות. 
כתבו את כל שמות הגוף שהם גוף ראשון. גוף שני. גוף שלישי.
כעת נצפה בסרטון על כלבה בשם אבי שיודעת לגלוש על הגלים בים ואז נשלים את שמות הגוף החסרים בטקסט.



גל, הקרן את הטקסט הבא והזמן בכל פעם ילד אחר לכתוב את שם הגוף המתאים. דון איתם באסטרטגיות: איך יודעים מהו שם הגוף המתאים? (קוראים לפני / אחרי ורואים על מה או מי מדובר).

אַבִּי כַּלְבַּת הַגְלִישָׁה

כְּלָבִים רַבִּים ______    שַׂחְיָנִים טוֹבִים וְאוֹהֲבִים אֶת הַיָם.

אֲבָל אַבִּי _________   כַּלְבָּה שֶׁיֵשׁ לָה סִפּוּר מְיֻחָד.

כְּשֶׁאַבִּי הָיְיתָה גוּרָה מָצְאוּ אוֹתָה חַלָשָׁה וּבוֹדֵדָה בְּצַד הַכְּבִישׁ.

מַיְיקֵל, שֶׁאִמֵץ אֶת אַבִּי, מְסַפֵּר: 

"אַבִּי הָיְיתָה מְאֹד חַלָשָׁה.  ______  אוֹהֵב גְלִישָׁה וְרָצִיתִי לְחַזֵק אוֹתָה בְּעֶזְרַת סְפּוֹרְט.

כֵּיף לָנוּ בַּיָם, וּבְכָל יוֹם _________   הוֹלְכִים לַחוֹף.

יוֹם אַחַד הִתְעַיְפָה אַבִּי וְשַׂמְתִי אוֹתָה עַל הַגַלְשָׁן לָנוּחַ.

____________   נֶעֶמְדָה עַל הַגַלְשָׁן וּמֵאָז הִיא גוֹלֶשֶׁת!"

מָה  __________   חוֹשְׁבִים? תוּכְלוּ לִלְמֹד לִגְלֹשׁ כְּמוֹ אַבִּי?


ב. מאזכרים - בשבוע שעבר למדנו על מאזכרים. בטקסט על כלבת הגלישה יש מאזכרים. תוכלו למצוא אותם? על מי או על מה הם מדברים?
חוברת שפה מודפסת: הטקסט "איך עושה פרה" בעמוד 21. 
קריאה קולית של משפטי מפתח שמרקרנו בשיעור קודם.
תרגיל קריאה מרפרפת:
מצאו את המילים הבאות ומרקרו אותן .
דבורים, ציפורים, פילים, לווייתנים, קופים, שימפנזים.

הסתדרו בזוגות, קראו את הטקסט וסמנו מאזכרים בשני קווים תחתיים בעיפרון. (כעשר דקות)
למי הכוונה במילה "לו" בשורה 2?
למי הכוונה "להם" בשורה 7?
למי הכוונה "אותם" בשורה 4?
למי הכוונה "הן" בשורה 14?
למי הכוונה במילה "אלה" בשורה 30?
למי הכוונה "האלה" בשורה 45?

עונים על השאלות בעמודים 23-24. יש להקפיד על תשובות מלאות.
ג. משימה למסיימים הזריזים:
כתיבה -  מחברים משפטים למאזכרים הבאים:
שם, הוא, עליו, איתם, שלהם. 
רצוי שהמשפטים יהיו עם לפחות חמש מילים. אפשר ואף רצוי לכתוב פיסקה שלמה  לכל מאזכר. (לא חייב להסתפק במשפט אחד.)

שיעור מדעים בזום עם זהבית


קישור למפגש זום עם זהבית


חינוך גופני
משחקים קבוצתיים באוויר הפתוח.



תגובות