יום רביעי 18/11

 

סדר ההפסקות:

9:15 זהבית יוצאת להפסקה, הילדים מבצעים משימה בזמן שאפרת משגיחה.
9:30 - חוזרת לכיתה. הילדים אוכלים.
9:45 אני יוצאת להפסקה בזמן שהילדים משתי הקפסולות יוצאים להפסקה ואת שומרת עליהם. גבעות בר ישחקו בלובי וקיבוצים בחצר שנמצאת ממול.
11:15 אפרת מחליפה אותי. אני יוצאת להפסקה, הילדים מבצעים משימה.
11:30 חוזרת לכיתה. (אצלך יש רצף של שיעור).
11:45 זהבית יוצאת להפסקה בזמן שתלמידי שתי הכיתות יוצאים להפסקה: גבעות בר בחצר וקיבוצים בלובי. אני משגיחה.

 

גבעות בר

קיבוצים

1

שפה – איילת

שפה – זהבית

2

שפה - איילת

שפה - זהבית

הפסקה

9:15-9:30

9:45-10:00

3

חשבון – איילת

חשבון – זהבית

4

חשבון-איילת

חשבון - זהבית

הפסקה

11:15-11:30

11:45-12:00

5

חינוך גופני - אייל

חינוך גופני - איילת













שיעור שפה 

א. כתיב - הברקת מילים
מראים לילדים מילה במשך 5 שניות ומסתירים. הילדים צריכים לכתוב את המילה ללא שגיאות בלוח המחיק. (תתחילי ממילה מספר 7).

ב. הבנת הנקרא:
הטקסט "איך עושה פרה" בעמוד 21.
(התחלנו אתמול. יש קובץ של החוברת המודפסת על שולחן העבודה במחשב בכיתה. תפתחי ותקריני.)

אתמול מצאנו את משפט המפתח של פיסקה מס' 1 ופיסקה מס' 2. בקשי מאחד הילדים (או יותר) לקרוא את פיסקה מס' 1 ושאלי לאחר מכן מהו משפט המפתח שסימנתם עם המורה איילת. כך גם בפיסקה מס' 2.
נעבור לפיסקה 3. המורה קוראת בהטעמה ולאחר הקריאה שואלת: על מה מדובר בפיסקה? מה הדבר העיקרי שהיא באה לומר לנו? (הילדים ינסו לאתר בעצמם את משפט המפתח.)
כך עושים גם בשאר הפיסקאות. 
להלן שאר משפטי המפתח שהילדים אמורים למרקר:
פיסקה 3 - מתברר שאצל מינים רבים של ציפורים הגוזלים לומדים לשיר מהוריהם וממבוגרים אחרים בני מינם.
פיסקה 4 - יש חיות רבות שלבני האדם נדמה שהן אילמות, אך בעצם הן מנהלות תקשורת ערה.
פיסקה 5 - מינים מסוימים של קופים מתקשרים על ידי תנועות גוף והבעות פנים.

תרגיל קריאה מרפרפת:
מצאו את המילים הבאות ומרקרו אותן בצבע שונה מזה של משפטי המפתח.
דבורים, ציפורים, פילים, לווייתנים, קופים, שימפנזים.

עונים תשובות מלאות על שאלות 1-5.
מי שסיים, מתאמן על קריאה שוטפת ומדויקת. אם יש חבר נוסף שסיים - התלמידים יקראו בזוגות זה לזה לפי תור שיקבעו ביניהם.
נשאר זמן? יופי. 
הזמיני מספר ילדים לקידמת הכיתה שיקראו את הטקסט, כל ילד פיסקה. בקשי מהם להקריא כמו קריין חדשות. בצורה יפה ומוטעמת.


שיעור חשבון

א. כפל וחילוק
פותרים על הלוח את התרגילים.
כל הילדים עומדים. אומרים במקהלה את התרגיל וכשאומרים את התוצאה קופצים במקום. 
אומרים את התרגיל ושאומרים את התוצאה מוחאים כף.



ב. בדיקת ש"ב והסבר כיצד מבצעים אומדן: 
עמ' 109 משימה 11

עמ' 110 משימה 12

עמ' 112 משימה 3

עמ' 112 משימה 4

ג. מתחילים נושא 9
עם הילדים תוך כדי הסבר מבצעים את משימה 1 (א-ד) בעמ' 113-114.  קישור לספר הדיגיטלי כאן.
הילדים ממשיכים באופן עצמאי.


תגובות