יום חמישי, 12/11

 

 

גבעות בר

קיבוצים

1

שפה – איילת

שפה – ענת

2

שפה - איילת

שפה - ענת

הפסקה

9:15-9:30

9:45-10:00

3

חשבון – איילת

חשבון – ענת

4

חשבון-איילת

חשבון - ענת

הפסקה

11:15-11:30

11:45-12:00

5

סיכום שבוע - איילת

סיכום שבוע - זהבית








סדר ההפסקות:
9:15 את יוצאת להפסקה, הילדים מבצעים משימה בזמן שאפרת משגיחה.
9:30 - חוזרת לכיתה. הילדים אוכלים.
9:45 אני יוצאת להפסקה בזמן שהילדים משתי הקפסולות יוצאים להפסקה ואת שומרת עליהם. גבעות בר ישחקו בלובי וקיבוצים בחצר שנמצאת ממול.
11:45 את ואני יוצאות להפסקה בזמן שתלמידי שתי הכיתות יוצאים להפסקה: גבעות בר בחצר וקיבוצים בלובי. אפרת משגיחה.


שיעור שפה

א. הכתבה

כתבו את הפעלים הבאים (בניין התפעל) :

התלבשת,  התגלשתם,  התרחצתי, התמלאנו, התרחקת, התקרבתן התעטף, התגשמה, התבדח התקדמת 

בסיום ההכתבה בקשי מהילדים לכתוב ליד כל פועל את הגוף המתאים. (אני, אתה, את...)


ב. כתיבה

1. הסברים והוראות: 

לבקש מהתלמידים להוציא תיקייה חצי שקופה עם דפי פוליו. 

  • להסביר כיצד מכניסים ומוציאים דפים. מאיזה צד של הדף כותבים. (הניקובים של דף הדפדפת תמיד מצד ימין), איך מתייקים דפים. 
  • להסביר שלא צריך לכתוב על כל גובה השורה, אלא מספיק לכתוב באותיות בגובה חצי ממנה. 
  • להסביר שבמהלך השנה אנחנו נמלא תלקיט כתיבה. מה זה תלקיט? תנו לי מילים מאותה המשפחה. תלקיט פירושו אוסף. אוסף כתיבה. מדוע זה חשוב? כדי לראות את ההתקדמות שלכם. איך כתבתם בתחילת שנה, ואיך בסוף שנה. 
  • להסביר לילדים כיצד תולשים בזהירות דף אחד מהדפדפת ולבקש מהם לעשות זאת. 

2. משימת כתיבה:

א. נא לכתוב תאריך.

ב. כעת אקרא לכם סיפור קצר ואבקש מכם לכתוב אותו לפי השמיעה. לא לשאול אותי איך כותבים, עם ט' או עם ת' וכו'. פשוט, לכתוב. אני רוצה לראות איך אתם כותבים. אם רצונכם למחוק משהו, סמנו קו על השגיאה וכתבו את המילה שוב. 

כתיבה לפי שמיעה

ביום שמש אחד יצאו לטיול שלושה ידידים קטנים: דבורה, פרפר וחתול. הם טיילו ולא הבחינו בעננים שהחלו להתקבץ בשמים. "בואו נסתתר מהר מהגשם", אמר החתול, "כי עוד מעט נרטב לגמרי!" ושלושת הידידים הקטנים התחבאו מתחת לעלה גדול, עד שעבר המטר והשמש שבה והופיעה. הסוף.

ג. השאירו שתי שורות ריקות ואחריהן כתבו את כל אותיות הא"ב, כולל סופיות.

ד. השאירו שתי שורות ריקות ואחריהן העתיקו מהלוח את מה שאני כותבת:

הגן של רות ותמר

רות ותמר הן שתי אחיות.

רות היא האחות הגדולה ותמר היא האחות הקטנה.

כאשר רות יוצאת לעבוד בגינה שלה, תמר רוצה לעזור לה. הן עובדות בגינה יחד, מגרפות, עודרות ועוקרות את כל העשבים השוטים, עד שהגינה כולה נקייה ומוכנה לשתילה.

אבל אז מתחילות הבעיות: רות רוצה לשתול ירקות, ואילו תמר רוצה לשתול פרחים.

ה. השאירו שתי שורות ריקות ואחריהן נסו להמשיך את הסיפור. 

3. נשאר זמן? יופי. תלשו דף נוסף מהדפדפת, ציירו שער לתלקיט. כתבו את שמכם באופן ברור וקשטו.


שיעור חשבון


א. כפל וחילוק

מקרינים על הלוח את התרגילים הבאים ומזמינים את הילדים לפתור.

לאחר מכן קוראים במקהלה תרגיל -תרגיל עם הפתרון.

 משחק: מלך התנועות. מזמינים ילד שיעשה תנועות וכולם מבצעים איתו את התנועות תוך כדי שקוראים במקהלה את התרגילים ופתרונם. ילד שמתבלבל - יושב. 

(בתור הבא, מזמינים ילד אחר להיות מלך התנועות, והילדים שאמרנו להם לשבת - מוזמנים לנסות שוב.)


המורה תמחק את התוצאות. התלמידים יעתיקו את התרגילים למחברת מבדקים ויפתרו.

ב. עבודה בספר
סיום משימות מתוך פרק 8 (עד עמ' 112). מי שלא סיים - לוקח הביתה.

סיכום שבוע - סולמות ונחשים


תגובות

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך!