יום רביעי, 11/11

 


 

גבעות בר

קיבוצים

1

שפה – איילת

שפה – זהבית

2

שפה - איילת

שפה - זהבית

הפסקה

9:15-9:30

9:45-10:00

3

חשבון – איילת

חשבון – זהבית

4

חשבון-איילת

חשבון - זהבית

הפסקה

11:15-11:30

11:45-12:00

5

חינוך גופני - אייל

חינוך גופני - איילת










סדר ההפסקות:
9:15 את יוצאת להפסקה, הילדים מבצעים משימה בזמן שאפרת משגיחה.
9:30 - חוזרת לכיתה. הילדים אוכלים.
9:45 אני יוצאת להפסקה בזמן שהילדים משתי הקפסולות יוצאים להפסקה ואת שומרת עליהם. גבעות בר ישחקו בלובי וקיבוצים בחצר שנמצאת ממול.
11:15 אפרת מחליפה אותי. אני יוצאת להפסקה, הילדים מבצעים משימה.
11:30 חוזרת לכיתה. (אצלך יש רצף של שיעור).
11:45 את יוצאת להפסקה בזמן שתלמידי שתי הכיתות יוצאים להפסקה: גבעות בר בחצר וקיבוצים בלובי. אני משגיחה.


שפה:

א. כתיב
תרגול מילים להכתבה (לפי התבנית שנלמדה ביום א')
המורה כותבת שורשים וגופים על הלוח והתלמידים כותבים את הפועל הנכון על הלוח המחיק שלהם.

כ.ת.ב,  ר.ג.ש,  ע.ט.ף,  מ.ל.א,  ל.ב.ש,  ק.ר.ח,  ע.ל.מ,   נ.ש.מ,   ג.ש.מ,   מ.ת.ח,  א.ר.ח 

הילדים כותבים מילה כלשהי מהתבנית שנלמדה ומציגים לכיתה. החברים צריכים לומר מה הגוף המתאים. 


ב. קריאה
הטקסט השבועי - יורה ומלקוש.
1. סימון נקודה בסוף משפט ומספור שורות.
2. כל ילד קורא משפט בסבב.
3. הצגת תבחינים לקריאה טובה:

קריטריונים להערכה

השיג/ה את היעד

השיג/ה את היעד באופן חלקי

לא השיג/ה את היעד

שטף קריאה

הקורא קורא בשטף לאורך כל קריאת הטקסט.

הקורא קורא בשטף חלקי לאורך קריאת הטקסט.

הקורא אינו קורא בשטף לאורך קריאת הטקסט.

דיוק

הקורא קורא באופן מדויק לאורך קריאת הטקסט.

הקורא מדייק באופן חלקי לאורך קריאת הטקסט.

( 3 שגיאות דיוק)

הקורא אינו מדייק בקריאתו לאורך קריאת הטקסט.

(יותר מ-3 שגיאות דיוק).

הנגנה

הקורא מתאים את אופן קריאתו לסוגה שאותה קורא.

הקורא מתאים באופן חלקי את קריאתו לסוגה שאותה קורא.

הקורא אינו מתאים את אופן קריאתו לסוגה שאותה קורא.

סימני פיסוק

הקורא מקפיד להתייחס לסימני הפיסוק לאורך כל קריאתו.

הקורא מתייחס באופן חלקי לסימני הפיסוק במהלך קריאתו.

הקורא אינו מתייחס לסימני הפיסוק במהלך קריאתו.

קריאה בקול רם וברור

הקורא הוגה באופן מדויק את כל המילים במהלך קריאת הטקסט.

הקורא הוגה באופן מדויק רק חלק מהמילים במהלך קריאת הטקסט.

הקורא אינו הוגה נכון את המילים במהלך קריאתו.


4. המורה קוראת משפט בהטעמה והילדים חוזרים אחריה, משפט-משפט.
5. הילדים מתחלקים לזוגות וכל אחד קורא משפט בתורו.
6. מי חושב שהוא יכול להקריא את הטקסט בצורה מוטעמת?
להזמין 3-4 ילדים , כל אחד יקרא חלק מהטקסט.
הכיתה תחווה דעתה על הקריאה של הילדים.
7. שוב מתחלקים לזוגות. כל ילד קורא לחברו את כל הטקסט. החבר מחווה את דעתו על הקריאה בהתאם למחוון.

נשאר זמן? משחק קריאה מרפרפת בזוגות. 
ילד א' בוחר מילה מתוך הטקסט, ומכריז עליה. ילד ב' צריך לאתר את המילה הכי מהר שהוא יכול בזמן שילד א' מסמן איקסים בדף משבצות או בלוח המחיק. מספר האיקסים שילד א' מצליח לכתוב עד שילד ב' איתר את המילה, הוא מספר הנקודות שהרוויח בתור זה.

חשבון


א. כפל וחילוק

מקרינים על הלוח את התרגילים הבאים ומזמינים את הילדים לפתור.

לאחר מכן קוראים במקהלה תרגיל -תרגיל עם הפתרון.

 משחק: מלך התנועות. מזמינים ילד שיעשה תנועות וכולם מבצעים איתו את התנועות תוך כדי שקוראים במקהלה את התרגילים ופתרונם. ילד שמתבלבל - יושב. 

(בתור הבא, מזמינים ילד אחר להיות מלך התנועות, והילדים שאמרנו להם לשבת - מוזמנים לנסות שוב.)

המורה תמחק את התוצאות. הילדים יעתיקו למחברת מבדקים ויפתרו. 

ב. נושא 8: חיבור וחיסור. הקנייה.
יש לשים דגש על שימוש באמצעי המחשה מתוך ערכת האביזרים.
פתיחת השיעור על ידי הפעילות המקוונת שבקישור הזה.
ביצוע משימות 1-7 (עמ' 97 - 106)

חינוך גופני

מערכת השידורים הלאומית כאן.





תגובות