יום שני 1/6

מה נלמד היום?
1. שפה
2. שפה
3. אנגלית
4. חשבון
5. מפתח הלב
6. סיכום יום

שפה - רצף שיעורים לטקסט: יום ההולדת המשותף.

שיעור 1 
1. כתבו על חיית המחמד שיש לכם או שהייתם רוצים שתהיה לכם. תארו אותה. מדוע אתם מעדיפים דווקא חיה כזו? כתבו מה הייתם רוצים לעשות יחד?
2. שיתוף ושיפור כתיבה.
3. יחיד - רבים

 יחיד          רבים
 חתול-רחוב                          
   ימי הולדת
 בית חולים  
 עץ תות  
   חבילות שוקולד
 נייר צבעוני  

מי שמסיים מתקדם בחוברת עבודה שני עמודים.

שיעור 2
1. קריאת המורה
2. קריאת סבב
3. קלוז מתוך הטקסט - משלימים יחד.
עצמאים - מתחילים לענות על שאלות לבד ואז פונים לדף עבודה קלוז עם שאלות.
פרטני ומתקשים:  הברקת מילים מתוך הטקסט להכתבה וקריאה מהירה. 
פרטני - סידור משפטים ברצף ואז עבודה עצמאית בחוברת עבודה
מתקשים - בינתיים מעתיקים את המילים למחברת ומחברים משפטים למילים. לאחר מכן:  שאלות רובד גלוי בחוברת עבודה. 
עצמאים - בדיקת עבודה עצמאית וחיזוק הילדים.
4. סיכום - מזמינים ילדים לספר מה עשו, כמה הספיקו, אם היה קושי וכיצד הצליחו להתגבר.

שיעור 3
1. קריאה במקהלה
2. מרכאות בטקסט - הסבר תפקידן בדו-שיח.
3. ממרקרים בירוק את מה שהילד אומר ובצהוב את מה שהאמא אומרת.
4. קריאה בתפקידים. להזמין שני קריינים, (אחד עד שורה 15 ואחד משם ועד הסוף) ילד ואמא.
5. אם נותר זמן: לענות בכיתה על שאלת רצף ושאלות ברובד המשתמע.

שיעור 4
בחרו שתי דמויות וחשבו יחד מה הן אומרות זו לזו.
דמויות לדוגמה: ענק וגמד. כלב וחתול. מורה ותלמיד. נסיכה וצפרדע. 
כתבו את השיחה ביניהם תוך שימוש במירכאות.
כתיבת דו שיח בין חתול לכלב.
בין מורה לתלמיד.


חשבון - תזכורת לחיבור עם המרה
 
 
עבודה בספר שבילים עמ' 139, 141, 142
המתקדמים - ישלימו מתוך הספר עמודים שדילגנו.

מפתח הלב: החוזקות שלי - דף עבודה לצביעה והדבקה במחברת

תגובות