הדברים האחרים


הדברים האחרים - רצף שיעורים.

שיעור מס' 1
1. שיחה מטרימה: מה אתם מעדיפים? מדוע? (הבעה בע"פ)
2. כתיבה בעקבות השיחה. בוחרים מבין שני פריטים לפי המצגת וכותבים העדפה מנומקת. אפשר להוסיף ציור.

שיעור מס' 2
1. השורש ב.ח.ר - זיהוי מילים השייכות למשפחת מילים זו. לשים לב לסדר האותיות בשורש.
2. במחברת: כתיבת מילים מהשורש ב.ח.ר בהתאם לכינוי גוף. (אני - בחרתי, אתה - בחרת וכדומה) 
3. זמנים - עבר, הווה, עתיד. הצגת נושא והבחנה באותיות מוספיות. כתיבה במחברת.

שיעור מס' 3
1. קריאת המורה
2. שיחה בעקבות הסיפור: מה הבעיה שיש לילדה בסיפור? בין מה למה היא נדרשת לבחור? מה אמא שלה חושבת על זה? מה הילדה אינה יכולה לבחור, אך הייתה משנה אילו יכלה? מה דעתכם? האם גם אתם הייתם משנים כמוה? מה עוד הייתם רוצים לשנות בחיים שלכם אילו יכולתם?
3. כתיבה: אילו יכולתי הייתי בוחרת ש... מפני ש-

שיעור מס' 4+ 5
1. קריאת מקהלה
2. קריאת סבב
3. מילים מתוך הסיפור - הברקת מילים וקריאה.

  עצמאים פרטני
 1.     עם המורה: דגש - כל תשובה צריכה להיות מעוגנת בטקסט. בשאלות אמריקאיות יש לשלול תשובות שלא נבחרו. לבדוק את כל האפשרויות.     לבד: מאתרים מילים מתוך הטקסט.
 2. לבד: ממשיכים לענות על השאלות עם המורה: הברקת המילים והכתבה בלוח מחיק. 
 3. עם המורה: בדיקת תשובות מלאות ותקינות לבד: העתקת המילים למחברת וחיבור משפט לכל מילה. 

שיעור מס' 6+7
1. הקדמה לזמני הפועל: להזמין ילד והגיד לו מה הוא הולך לעשות. (עתיד) עוד מעט אתה תקום מהמקום, תלך ללוח, תכתוב את השם שלך ותחזור למקום. ואז רותי תגיע ותקיף את השם שלך בעיגול, תקפוץ שתי קפיצות ותשב חזרה. 
להזמין ילד שיתאר בזמן אמת מה הילדים עושים. (הווה)
לבקש מהילדים לכתוב בלוח המחיק מה עשו הילדים. (עבר)
2. קריאת מקהלה
3. קלוז תקציר הסיפור - הילדים כותבים את התשובות בלוח המחיק ומשווים תשובות. להסביר לילדים שזהו תקציר הסיפור, כלומר הסיפור בקצרה.
4. מילות פעולה - מה האנשים שבשקופית במצגת עושים? תנו דוגמאות נוספות לפעולות. 
  עצמאים    פרטני
  לבד: מאתרים את מילות הפעולה בטקסט. עם המורה: מקבלים מילות פעולה וממיינים לפי זמנים.

 5. בדיקת הפעלים שנמצאו. הצעות למיון.
6. מיון לפי זמנים.
7. במחברת - כתיבת 3 פעלים לכל זמן.













תגובות