יום שלישי, 13/4

 שפה - המשך הטקסט "איך נולדה המדינה?


משימות לעבודה עצמית:

עצבו את דגל ישראל בדרך מקורית.

כתבו ברכה למדינה לרגל חגה.

מצאו לפחות חמישה מאזכרים בטקסט, העתיקו למחברת וכתבו באיזו שורה הם נמצאים ולמי הכוונה.

בחרו אחת מהכותרות הבאות וכתבו על אחד הנושאים: 

א. מזל שנולדתי במדינה ולא לפני שהיא קמה.

ב. חבל שלא נולדתי לפני שהמדינה קמה.

איך נולדה מדינת ישראל / מילה טובה עמ' 98

תיבות מודגשות: קבוצה עם המורה.

קבוצה א'

קבוצה ב'

קבוצה ג'

קבוצה ד'

כתבו במחברת את הכותרת: איך נולדה מדינת ישראל?

מה אתם יודעים על הנושא? כתבו לפחות 4 משפטים תקינים, בצורה ברורה ומפוסקת.

מה אתם רוצים לדעת על הנושא? כתבו לפחות 4 משפטי שאלה תקינים.

א. דיון על כותרות ומבנה הטקסט.

קריאת פיסקה ראשונה והסבר.

ב. קריאת סבב של פיסקות 2,3,4. להדגים לילדים את המיומנות של "קראתי. הבנתי?"* חזרה על הפיסקה במילים שלנו.

כתבו ברשימה מה מזכירה לכם המילה עצמאות.

ב. סדרו את המילים לפי סדר א"ב.

ג. כתבו משפט לכל מילה.

אם סיימו: מציירים במחברת שער ליום העצמאות.

התחלקו לזוגות וקראו משפט-משפט לפי התור.

בסיום קריאת כל פיסקה, כתבו לפחות שתי שאלות שיש עליהן תשובה בטקסט.

אם סיימו: כתבו במחברת עד 8 מילים או מושגים מהטקסט שנראים לכם הכי חשובים.

מושגים חשובים: גולה, התגעגעו, ציונים, חוזה המדינה, עולים,  כ"ט בנובמבר, מלחמת העצמאות, הכרזה

עבודה עצמית: קריאת סבב נוספת של הפיסקות הנ"ל. לאחר כל פיסקה, כל ילד צריך לשאול שאלה אחת על הפיסקה והילדים מוצאים את התשובה ועונים בעל פה.

אם סיימו: ממשיכים לפיסקה 5,6 וחוזרים על התהליך.

בדיקת משימה.

התייחסות לכותרות והשערות לגבי הטקסט. הברקת מילים מתוך פיסקות 1-4:

מדינת היהודים, ציונים, נכבשה, גולה, אימהות, בנימין זאב הרצל, מובן מאליו, התגעגעו, להיאבק, חוזה המדינה.

הילדים קוראים את המילים ומאתרים בטקסט. כל מי שמאתר – צריך לקרוא את כל המשפט שמופיעה בו המילה.

המורה קוראת פיסקה 1-4 והילדים מסבירים במילים שלהם.

 

בדיקת משימות.

קריאת סבב בדגם של "קראתי. הבנתי?"

מציאת משפטי מפתח לכל פיסקה.

עבודה עצמית: ביצוע משימה 7 בספר.

אם סיימו: עבודה על מאזכרים.

 

 

מילות הברקה: איתור, כתיב (כמו קבוצה ד')

משימה: הכתבה בלוח המחיק. כל ילד בתורו מרים כרטיסייה עם מילת הברקה ל10 שניות. הילדים כותבים את המילה על הלוח המחיק, ואז הילד מגלה את המילה וכולם בודקים.

אם סיימו: מעתיקים למחברת את המשפטים שמופיעות בהם המילים הנ"ל – ללא שגיאות ובכתב קריא. יש להדגיש את המילים המדוברות.

 

*קראתי. הבנתי? – לאחר קריאת משפט, צריך לשאול: על מי מסופר? מה מסופר עליו? אם יודעים – יופי. אם לא, קוראים שוב. האם קראתי מדויק? פענוח מאזכרים, מילות קישור, מילים לא מוכרות, סימני פיסוק.


חשבון:

חזרה על כפל וחילוק במחברת.
עבודה בספר.
בקבוצות: סדר פעולות חשבון.
מי שמסיים - ממציא משחק לחיזוק לוח הכפל.

תגובות