יום שני, 16/11

 

 

גבעות בר

קיבוצים

1

תנ"ך – ליאת

תנ"ך – איילת

2

תנ"ך - ליאת

תנ"ך - איילת

הפסקה

9:15-9:30

9:45-10:00

3

גיאומטריה – ליאת

גיאומטריה - איילת

4

גיאומטריה - ליאת

גיאומטריה - איילת

הפסקה

11:15-11:30

11:45-12:00

5

סיכום יום

סיכום יום








סדר הפסקות:

9:15 ליאת נותנת משימה לתלמידים ויוצאת להפסקה. מיטל מחליפה. 

9:30 ליאת חוזרת לכיתה והילדים אוכלים ארוחת בוקר.

9:45-10:00 אני יוצאת להפסקה בזמן שהתלמידים משתי הקפסולות יוצאים להפסקה בזמן שליאת שומרת. גבעות בר משחקים בלובי והקיבוצים בחצר ממול.

11:15-11:30 לין מחליפה את איילת. (בקפסולה השנייה - שיעור רצוף עד ההפסקה)

11:45-12:00 איילת משגיחה על שתי הקפסולות. גבעות בר בחצר והקיבוצים  בלובי. ליאת בהפסקה.

תנ"ך

בשבוע שעבר למדנו על יעקב ועשיו. מה למדנו? נסחו משפטים בדגם השוואה. (כמו, שניהם, אבל, ואילו, מצד אחד-מצד שני, בניגוד ל...)

כעת תצפו בסרטון קצרצר: עוגיפלצת אוכל עוגיות.

איך עוגיפלצת אוכל? יכול להיות שזה מצחיק אותנו. אבל אם היינו רואים אנשים אמתיים אוכלים בצורה כזו, מה היינו חושבים עליהם?

האזנה לאברהם כהן, מספר הסיפורים. 

(בתחתית הסרטון יש פס כחול עם עיגולים. הקריני להם את ההקדמה, עד העיגול הראשון ואז את שלושת העיגולים האחרונים.)

עיון בכתוב עם ההסברים:

להסביר, שלפני שנים רבות לילד הבכור היו הרבה זכויות. יותר מהאחים הצעירים ממנו. איך עשיו מתייחס לבכורה? איזו מילה מציינת זאת? 

הכנה לקראת הצגה:


הזמנת זוג או שניים להמחזת מכירת הבכורה. האם עשיו אמר "בבקשה"? "תודה"? באיזו צורה עשיו אכל? כיצד בא לידי ביטוי הבוז שהוא רחש כלפי הבכורה? איזו תנועת גוף או אמירה?

נשאר זמן? יופי.
שיחה בכיתה: איך אנחנו אוכלים? האם אנחנו משתמשים במילה בבקשה, תודה כלפי ההורים? האם אנחנו אוכלים ומפרגנים על האוכל? בסיום הארוחה האם אנחנו רצים לחצר ומשאירים את השולחן והכלים? כיצד נאכל בצורה מנומסת ומתורבתת? 
מה לדעתכם יותר כדאי: להיות בכור, סנדוויץ או צעיר? בתשובתכם השתמשו במילות קישור מסוג השוואה.
במחברת:
כותרת: מכירת הבכורה.
1. נסחו כללים לאכילה נכונה ומנומסת.
2. מה לדעתכם יותר כדאי: להיות הבכור או הצעיר במשפחה?
3. בדקו מה פירוש הביטוי: "תמורת נזיד עדשים".


גיאומטריה  

זווית ישרה - שיעור מתוך יישומטיקה. יש גם דפי עבודה. במהלך ההתנסות יש להסביר לילדים שכדי להשוות בין זוויות מניחים את הזווית, כך שהקודקוד ואחת השוקיים שלה יתלכדו עם קדקד הזווית הנמדדת. (מה זה שוק? מה זה קדקד בזווית? מה זה מפתח - מלשון פתח)

בספר: להנחות את התלמידים לגזור שקף של זווית ישרה אחת מעמוד 261 למטה. 

מבצעים עמ' 32, 34 משימה 3, עמ' 35, 36, 37, 38


סוף יום


תקציר:
לא תמיד קל להיות קטן. עכבר זעיר ומבוהל, שאף אחד אינו מבחין בו, מחליט ללמוד לשאוג. הוא מתיצב אל מול הסכנה ומגלה שגם היצור הכי קטן יכול להיות בעל לב ואומץ של אריה.
קרה לכם פעם שהרגשתם שלא שמים לב אליכם כי אתם קטנים מידיי? שמזלזלים בכם? מה עשיתם?
מתי הרגשתם שמכבדים אתכם? הציעו לילד שמרגיש חלש ולא רצוי מה כדאי לו לעשות כדי שישימו לב אליו ויכבדו אותו.
מדוע לדעתכם שם הסיפור הוא: "האריה שבפנים"? איך אריה יכול להיות בפנים? מהו ה"אריה" שנמצא בתוככם?


תגובות